Formativ feedback styrker skriftlighed hos studerende fra It og Sundhed

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Standard

Formativ feedback styrker skriftlighed hos studerende fra It og Sundhed. / Laursen, Katja Årosin; Kayser, Lars; Kamper-Jørgensen, Mads.

In: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , Vol. 11, No. 21, 13, 03.10.2016, p. 147-157.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Harvard

Laursen, KÅ, Kayser, L & Kamper-Jørgensen, M 2016, 'Formativ feedback styrker skriftlighed hos studerende fra It og Sundhed', Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , vol. 11, no. 21, 13, pp. 147-157.

APA

Laursen, K. Å., Kayser, L., & Kamper-Jørgensen, M. (2016). Formativ feedback styrker skriftlighed hos studerende fra It og Sundhed. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , 11(21), 147-157. [13].

Vancouver

Laursen KÅ, Kayser L, Kamper-Jørgensen M. Formativ feedback styrker skriftlighed hos studerende fra It og Sundhed. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift . 2016 Oct 3;11(21):147-157. 13.

Author

Laursen, Katja Årosin ; Kayser, Lars ; Kamper-Jørgensen, Mads. / Formativ feedback styrker skriftlighed hos studerende fra It og Sundhed. In: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift . 2016 ; Vol. 11, No. 21. pp. 147-157.

Bibtex

@article{04ffddf38ab948d983ca7705ef50ba6d,
title = "Formativ feedback styrker skriftlighed hos studerende fra It og Sundhed",
abstract = "I denne artikel pr{\ae}senterer vi erfaringerne fra et projekt, der har til form{\aa}l at styrke de studerendes danske, akademiske skrivef{\ae}rdigheder p{\aa} uddannelsen It og Sundhed p{\aa} K{\o}benhavns Universitet. Projektet bygger p{\aa} antagelserne, at faglighed og formidlingskompetencer er t{\ae}t forbundet, og at sproglig bevidsthed inden for fagets kontekst er et f{\ae}lles ansvar mellem underviser og studerende. Projektet er knyttet til bachelorkurset i Epidemiologiske metoder, og det er udviklet i samarbejde mellem kursuslederen og en sprogkonsulent i l{\o}bet af for{\aa}rssemestrene 2014 og 2015. Gennem skriftlige afleveringer og formativ feedback p{\aa} disse har de studerende haft mulighed for at arbejde med deres skriftlige formidling som forberedelse til den skriftlige eksamen i kurset og som styrkelse af deres akademiske skrivef{\ae}rdigheder generelt. I artiklen beskriver vi baggrunden for projektet og erfaringerne med at udvikle og gennemf{\o}re det. Derudover diskuterer vi projektets udbytte samt udfordringerne med at s{\ae}tte eksplicit fokus p{\aa} fagets sproglige aspekt. P{\aa} baggrund af de studerendes evaluering og eksamensresultater konkluderer vi, at projektet har medvirket til at styrke deres akademiske skriftlighed.",
keywords = "Det Humanistiske Fakultet, Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet",
author = "Laursen, {Katja {\AA}rosin} and Lars Kayser and Mads Kamper-J{\o}rgensen",
year = "2016",
month = "10",
day = "3",
language = "Dansk",
volume = "11",
pages = "147--157",
journal = "Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift",
issn = "1901-5089",
publisher = "Syddansk Universitetsforlag",
number = "21",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Formativ feedback styrker skriftlighed hos studerende fra It og Sundhed

AU - Laursen, Katja Årosin

AU - Kayser, Lars

AU - Kamper-Jørgensen, Mads

PY - 2016/10/3

Y1 - 2016/10/3

N2 - I denne artikel præsenterer vi erfaringerne fra et projekt, der har til formål at styrke de studerendes danske, akademiske skrivefærdigheder på uddannelsen It og Sundhed på Københavns Universitet. Projektet bygger på antagelserne, at faglighed og formidlingskompetencer er tæt forbundet, og at sproglig bevidsthed inden for fagets kontekst er et fælles ansvar mellem underviser og studerende. Projektet er knyttet til bachelorkurset i Epidemiologiske metoder, og det er udviklet i samarbejde mellem kursuslederen og en sprogkonsulent i løbet af forårssemestrene 2014 og 2015. Gennem skriftlige afleveringer og formativ feedback på disse har de studerende haft mulighed for at arbejde med deres skriftlige formidling som forberedelse til den skriftlige eksamen i kurset og som styrkelse af deres akademiske skrivefærdigheder generelt. I artiklen beskriver vi baggrunden for projektet og erfaringerne med at udvikle og gennemføre det. Derudover diskuterer vi projektets udbytte samt udfordringerne med at sætte eksplicit fokus på fagets sproglige aspekt. På baggrund af de studerendes evaluering og eksamensresultater konkluderer vi, at projektet har medvirket til at styrke deres akademiske skriftlighed.

AB - I denne artikel præsenterer vi erfaringerne fra et projekt, der har til formål at styrke de studerendes danske, akademiske skrivefærdigheder på uddannelsen It og Sundhed på Københavns Universitet. Projektet bygger på antagelserne, at faglighed og formidlingskompetencer er tæt forbundet, og at sproglig bevidsthed inden for fagets kontekst er et fælles ansvar mellem underviser og studerende. Projektet er knyttet til bachelorkurset i Epidemiologiske metoder, og det er udviklet i samarbejde mellem kursuslederen og en sprogkonsulent i løbet af forårssemestrene 2014 og 2015. Gennem skriftlige afleveringer og formativ feedback på disse har de studerende haft mulighed for at arbejde med deres skriftlige formidling som forberedelse til den skriftlige eksamen i kurset og som styrkelse af deres akademiske skrivefærdigheder generelt. I artiklen beskriver vi baggrunden for projektet og erfaringerne med at udvikle og gennemføre det. Derudover diskuterer vi projektets udbytte samt udfordringerne med at sætte eksplicit fokus på fagets sproglige aspekt. På baggrund af de studerendes evaluering og eksamensresultater konkluderer vi, at projektet har medvirket til at styrke deres akademiske skriftlighed.

KW - Det Humanistiske Fakultet

KW - Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 11

SP - 147

EP - 157

JO - Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift

SN - 1901-5089

IS - 21

M1 - 13

ER -

ID: 166660723